dissabte, 3 de febrer del 2018

EL TEMPS DEL MIGDIA


Kampi Ki Pugui, l'empresa que gestiona lespai de migdia a linstitut Maria Espinalt, ens explica com han organitzat, juntament amb lalumnat que es queda a dinar, el temps lliure de després:

Aquest és el resultat que l’equip de monitores ha extret de les propostes sobre com gestionar el temps del migdia dels joves. Cada dia s’ofereixen dues propostes (interior i exterior) amb el material necessari per dur-les a terme i amb o sense dinamització, depenent de l’activitat.

Com que cada dia varien els joves que es queden a dinar, si féssim les activitats sempre el mateix dia hi hauria qui sempre faria el mateix i, per aquest motiu, cada quinzena hi ha una distribució diferent i, així, també podem incloure les noves propostes que vagin fent al llarg del curs.

Dia/espai
Dilluns
Dimarts
Dimecres
Dijous
Divendres
Exterior
Dinàmica (1)
Cinefòrum (3)
Jocs de taula (5)
Música (7)
Lliure
Interior
Taller (2)
Rodes (4)
Jocs amb pilota (6)
Rodes i circ (8)
Lliure

L’execució d’aquests quadrants es farà en funció de les inquietuds i les demandes dels i les joves, prèviament supervisades per l’equip i assegurant que es poden dur a terme.

Tot seguit, us fem cinc cèntims sobre què significa cada activitat:

1. Dinàmica: L’objectiu és que siguin capaços de fer activitats sense necessitat de tenir material, ja sigui a partir d’un joc de rol, fer un concurs amb diferents proves de grup... Tenim una llarga bateria d’activitats i només cal donar-les a conèixer perquè s’animin a jugar!
2. Taller: Començarem fent pilotes de malabars amb la intenció que proposin manualitats per fer; només caldrà que pensin quin material es necessita, on es pot fer i el temps que podem invertir-hi. El nostre objectiu no és preparar tallers sinó que ens proposin què volen fer i ajudar-los aconseguir-ho.
3. Cinefòrum: Pot ser des d’una sèrie, amb prèvia supervisió que és educativa i en podem treure coses interessants, a algun curtmetratge per poder debatre després. Tenim 45 minuts escassos i potser una pel·lícula s’allarga massa dies, però no ho descartem si ho creiem positiu.
4. Rodes: És el moment per treure les bicicletes, els patinets... i construir, si escau, algun circuit o tarima per practicar.
5. Jocs de taula: Hem comprat  alguns dels jocs que ens van proposar i serà el moment per compartir habilitats, estratègia i concursos. Entre ells hi ha el Catan, el Jungle Speed, un de gestos i mímica i el Tic Tac Bum, entre d’altres.
6. Jocs amb pilota: També a petició seva, tenim raquetes de bàdminton i voleibol per deixar de banda el futbol i poder jugar a altres esports. Podem organitzar una gimcana, un triangular o qualsevol activitat que proposin sense necessitat de jugar a aquell esport, i amb les normes que consensuï el grup.
 7. Música: La música forma part d’ells i delles. Ens han demanat fer un espai on poder ballar, cantar o fer playback i així ho farem. Alhora és un espai per poder treballar les lletres masclistes que tant de moda estan entre els joves; poder aturar-nos per ser-ne conscients sempre és necessari.

8. Rodes i circ: És l’espai per poder desenvolupar les habilitats de cadascú. Tenim material per fer-ho i els agrada molt. Diàbolos, malabars, slackline i equilibris són jocs on aprenen entre ells i s’ensenyen com fer les diferents habilitats. 

Kampi Ki Pugui

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada