dijous, 14 de març del 2019

RESUM DE LA JORNADA DE PORTES ENDINS 2019

Dimarts 12 de març ha estat una jornada intensa al Maria Espinalt. Tot l’Institut estava impacient per obrir les portes i sorprendre un any més les famílies. Alumnes, ells i elles, en posició, guions preparats i molta, molta energia la que han posat tots per fer-nos gaudir amb les seves explicacions i xerrades. Estaven feliços de compartir tots el projectes que han creat i desenvolupat durant aquests anys, i tota la feina que fan dia a dia. Us fem un petit apunt dels espais de què hem pogut gaudir, però queden moltes coses per explicar!

- Taller, on construeixen marcs de fotos o llums de peu pas a pas.

- Biblioteca, amb recomanacions del propis alumnes i que s’ampliarà de manera contundent al nou edifici.
 
- Laboratori, on estudien diferents fenòmens físics (densitat, gravetat, forces...).



- Comissió feminista, amb una petita exposició de pòsters amb frases feministes i que col·labora amb un EAG (Espai d’Aprenentatge Globalitzat) de 1r ESO:


- Projecte específic de Disseny 3D, on ens van explicar els projectes individuals que cadascú havia dissenyat i portat a terme per a la millora de la vida quotidiana dins l’Institut:

- Projecte específic d’Orient-Occident, on es treballa cal·ligrafia xinesa, tatuatges amb henna del nord d'Àfrica, jocs àrabs, etc.

- Aula de plàstica amb projectes de figures de paper amb diferents textures i la creació de personatges de plastilina i decorats per fer un stop motion:


 
- Aula de música, on ens van ensenyar els diferents instruments i les diverses cançons que estan realitzant mitjançant un projecte de Joan Colomo (cantautor i músic català) que s’anomena “En residència”: http://www.enresidencia.org/es/residencia/joan-colomo-en-residencia-en-el-instituto-maria-espinalt/autor-instituto

-L’app anomenada Pokemath, creada al Maria Espinalt per anar caçant personatges que apareixen a l’Institut si resols les equacions de segon grau que l’acompanyen:
I altres píndoles com l’experiència d’alguna part de l’alumnat que ha fet un curs de coneixements de vela, unes maquetes excepcionals explicant els terratrèmols i els protocols d’actuació, els plànols del nou edifici de l’Institut amb la ubicació de tots els espais, l’experiència de l’alumnat mediador de conflictes basat en la piràmide de les emocions, l'espai del benestar, la recerca i actualització de totes les entitats associatives del barri, l’hort, que desenvoluparà la cooperativa Cantina, i moltíssimes coses més tan interessants i apassionants que són complicades de transmetre amb la passió i l’entusiasme que ho fan les noies i els nois.




Després del dinar de germanor que vam compartir:


...la Jornada va finalitzar amb la xerrada "Consums? Hàbits saludables i factors familiars protectors", a càrrec del Servei d'Educació Emocional (SEER) establert al centre, com sempre molt interessant, participativa i dinàmica, on vam aprendre, entre moltes altres coses, que cert tipus de música, vídeos de violència o Instagram poden resultar consums tan addictius com les drogues, el tabac o l'alcohol, i que generalment delaten una manca de benestar emocional que implica una necessitat d'evasió. Per sortir-ne, ens caldrà una bona dosi de consciència, elecció personal i responsabilitat individual, amb l'acompanyament afectuós necessari per aconseguir l'autoestima que cal.



Fins l'any que ve!

1 comentari:

  1. Moltes gràcies per l'oportunitat de conèixer les moltes activitats que fan les noies i els nois de l'institut.

    ResponElimina